Celem badania jest wykrycie zaburzeń słuchu, mowy i wzroku u dzieci sześcioletnich uczących się w radomszczańskich placówkach edukacyjnych.Zaburzenia te mogą niekorzystnie wpływać na proces komunikowania się dziecka w szkole oraz utrudniać lub zaburzać jego rozwój. Powszechnie wiadomo, że konsekwencją niewykrytych  wcześnie zaburzeń słuchu u dziecka jest zaburzona percepcja bodźców słuchowych, utrudniony rozwój mowy, a w tym samym ograniczenie możliwości komunikowania się  dziecka w szkole. 
 
Badanie wzroku dzieci  jest jednym z najważniejszych czynników w pediatrycznej opiece medycznej. 
 
Pierwszym etapem takiego badania powinny być testy przesiewowe. Takie testy są wstępną identyfikacją chorób zaburzeń lub wad. Pozwala to na wyróżnienie  z populacji osób, które prawdopodobnie cierpią na daną chorobę (zaburzenie) oraz osób, które  prawdopodobnie je mają.
 
Badania sześciolatków zostaną wykonane we wszystkich radomszczańskich szkołach i przedszkolach.