Każdego roku w dniach 1-19 listopada realizowana jest światowa kampania 19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży, zwana jako „Kampania Pomarańczowej Wstążki”. Autorem światowej kampanii jest fundacja Women's World Summit Foundation i co roku zaprasza do współpracy wszystkich tych, którzy chcą by świat dzieci i młodzieży był wolny od przemocy.

W Polsce działanie takie koordynuje Fundacja po DRUGIE. Co roku przez pierwszych19 dni  listopada różne organizacje, instytucje, placówki pracujące z dziećmi i młodzieżą podejmują różnorodne działania informacyjne na rzecz edukacji dotyczącej profilaktyki przemocy i krzywdzenia dzieci i młodzieży. Kampania jest prowadzona na wszystkich kontynentach, we wszystkich krajach świata. Przypominamy i uczymy się wówczas o tych wartościach, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju i dobrego życia. Mówimy więc o prawach dziecka, godności, szacunku, bezpieczeństwie i wolności. Symbolem kampanii jest pomarańczowa wstążka. Pomarańczowy to kolor ostrzegawczy. Prowadzone w ramach kampanii działania mają ostrzegać. Zwracać uwagę. Uczyć widzieć więcej i lepiej.

Działając w duchu celów kampanii Urząd Miasta Radomska planuje zorganizować panel dyskusyjny.

Panel „Wysoki Sądzie! To Ja Dziecko!” odbędzie się w dniu 14 listopada o godz. 12.00 w siedzibie Urzędu Miasta w Radomsku (sala 104). Procedury kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz niektórych innych ustaw przedstawi mec. Konrad Sawicki, prawnik pracujący od 7 lat w Lokalnym Punkcie Pomocy Osobom Pokrzywdzonym w Radomsku.

Podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej na temat przemocy domowej oraz prowadzenie edukacyjnych nt. zjawiska przemocy domowej i jej skutków, w tym przemocy wobec dzieci wpisują się w harmonogram działań realizowanych w ramach Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej dla Miasta Radomska na lata 2023-2026.

Podczas obchodów kampanii miasto Radomsko zaprasza do zapoznania się z informacjami umieszczonymi na telebimie znajdującym się na budynku Miejskiego Domu Kultury oraz tematycznymi plakatami w cityligtach.

W przygotowanie kampanii włączyło się miasto Radomsko oraz Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholwych.